dem tre obehagligaste/vidrigaste sekunderna i mitt liv

 
har ni hört talas om sömnparalys? när man är i stadiet mellan att sova och vara vaken, och när det ibland kan hända att kroppen sover och man inte kan röra sig, men att man är vid fullt medvetande. man kan också hallucinera när det här händer, typ som att man drömmer fast i ett vaket tillstånd. inatt var det den andra gången detta har hänt mig. bestämde mig för att somna vid ett någon gång, men tänkte så jävla mycket så kunde inte somna på riktigt, utan var i stadiet då jag halvsov i typ en halvtimme. plötsligt känner jag hur jag blir iskall om benen, som om någon har ställt en fläkt nedanför sängen, och efter det kan jag varken röra kroppen, eller öppna ögonen. sedan hör jag hur någon, eller något, hoppar extremt snabbt ifrån vardagsrummet utanför mitt rum, till köket samtidigt som denne skrattar hysteriskt. det här ljudet varade i cirka tre sekunder, och efter det kunde jag röra på mig igen. var för rädd för att somna om igen, då jag endast hörde detta ljud i huvudet och var rädd att det skulle inträffa igen. låg istället och tittate på tv till klockan fem då min syster gick upp, då gjorde jag ett tappert försök att somna om då det kändes säkert när jag visste att jag inte var den enda som var vaken. jag, som redan är en jävligt feg person när det gäller sådant här, kommer ju bli psykiskt sjuk om detta händer igen. kommer nog aldrig vilja sova igen i hela mitt liv

Kommentarer
Postat av: Sara

Hänt mig flera gånger.. För mig har det alltid varit en mörk "skugga" av en man som går mot mig och till slut tar strypgrepp och då lyckas jag vakna.. Jäkligt skrämmande det där med sömnparalys. Inget man kan göra åt det heller verkar det som.. :(

Svar: ja ush, är det värsta som jag någonsin varit med om. tur är ju ändå att jag inte kan öppna ögonen, för då kan jag ju faktiskt inte heller se något. skulle vara ännu värre ifall jag såg en människa eller något.. har hört att detta framkallas om man ligger på rygg, så ska försöka undvika det i fortsättningen
Johanna Svahn

2012-06-27 @ 22:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0