fråga angående hur jag gör mina egna grejer

fick en förfrågan om hur jag gör mina egna grejer, såsom magtröjan i inlägget under, och sammetstightsen jag sydde för några dagar sedan. tänkte att jag lika gärna kunde svara i ett inlägg då det säkert är flera som funderar över det.

när jag gör tröjorna köper jag bara vanlig textilfärg, finns i vanliga hobbybutiker och i dem flesta färger. i och med att jag sedan länge har haft ett intresse för att måla/teckna är det ganska självklart för mig att måla av motivet direkt på tröjan. hur man går till väga när motivet är klart står ju såklart på färgförpackningen.
vad det gäller tightsen, och alla andra kläder jag syr, köper jag bara tyg i diverse tygbutiker, och använder alltid ett plagg som jag redan har sedan innan som jag vet sitter bra och använder det som mall. just till tightsen tog jag bara ett par vanliga svarta tights och tog måtten där ifrån. använder mormors symaskin som är gammal som gatan, men ska önska mig en sprillans när jag fyller år.
hoppas att ni blev lite visare nu hörni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0