dem bästa två dagarna i mitt liv

 
i torsdagsmorse åkte jag, pappa, elin och min morbror till göteborg. vi kom fram till campingen någon gång mitt på dagen, och lite senare åkte vi vidare till liseberg. första gången jag satte min fot i göteborg, och jag måste då medge att det var väldigt mycket finare än stockholm. dagen efter åkte vi in till avenyn och jag och elin passade på att kolla lite i affärer. bruce musik spelades överallt, och varannan människa man såg hade tshirts med springsteens motiv. vi kom fram till ullevi vid två-tre, och insläppet skedde vid halv sex. vi fick vänta inne på plan i ytterligare tre timmar innan bossen och hans gäng anlände på scen. under första låten (promised land) stod jag mestadels bara och gapade. tror det var någon gång under andra låten som det gick upp för mig vem det faktiskt var jag stod och kollade på. då grät jag som en liten unge. 
konserten tog slut vid kvart över tolv, då hade e street band spelat i exakt tre timmar och fyrtiotvå minuter. också dem bästa tre timmarna och fyrtiotvå minuterna i mitt liv. vi kom hem till campingen vid halv två och avslutade på donken med lite nattkäk. åkte hem morgonen efter och kom hem vid fyra. är fortfarande lite död. skapliga jävla asbra dagar med andra ord

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0