kärlek vid första ögonkastet

i förrgår, den nionde december, firade jag och den finaste människan på jorden, Kristian, ett halvår. det är lite underligt när man tänker efter. tiden har gått så himla snabbt, samtidigt som det känns som att jag har känt honom hela livet. det finns inga ord som beskriver mina känslor för denna unika människa, men tänkte lägga in en text jag skrev för ett bra tag sedan, ett tag efter det att vi hade träffats för första gången. kärlek vid första ögonkastet var namnet, och det är precis vad det var.

"Min hjärna är ockuperad tjugofyra timmar om dygnet av det finaste jag vet. Det vackraste som finns, och jag älskar det.

För där gick vi, natten till första april på pershagens mörkbelagda gator och pratade om livet och olycklig kärlek. Det var tredje gången jag träffade honom, och jag var redan fast. Som att jag inte hade varit det från första gången jag såg honom.

Det är en underlig sak det där. Att du kan känna så mycket och så starkt för någon du inte känner. Min värld var i rubbning, och jag visste varför. För hur kunde en vanlig människa få mig att bryta det löfte som jag så länge skulle hålla fast vid? Inte vet jag, men det gjorde han.

Många undrar om kärlek vid första ögonkastet existerar. För mig är det självklart. Inte för att jag trodde på det från första början, för det gjorde jag inte. Det var den där soliga dagen i mars i stockholms innerstad som fick mig på andra tankebanor. Vissa kanske tror att det bara är en myt. en fånig påhittelse som har spridits av någon som vill göra världen till att verka som en finare plats. Och jag förstår det, för hur ska någon som inte har upplevt det själv, förklara det för dom?"


Kommentarer
Postat av: Soulmate

Johanna du är den där flickan som bara existerar på filmer. En människa som är så underbar som du är johanna börjar man fundera om det finns några svagheter. Hur mycket jag än skulle leta, kommer jag aldrig hitta några för vet du att det finns inga. Ingen är perfekt men du är så nära man kan komma till en perfekt flickvän. Finns inga ord i världen som kan beskriva hur mycket mitt hjärta slår för dig. Du har räddat mitt liv och jag är förevigt din.

Har älskat dig från den stunden jag såg dig och kommer älska dig så länge min själ finns kvar.



Vi ses snart, om inte så ses vi där uppe min Ängel<3



L O V E Y O U

2010-12-13 @ 00:19:21
Postat av: André Siljebrand

Johanna, min kompis flickvän, min underbara vän. Det känns som evigheter sen men jag kommer ihåg den där dagen i detalj, som om jag visste att det skulle bli en viktig dag. Inte bara för historian men framför allt för framtiden. Du och Kristian har gått igenom mycket och det har fått mig, som oftast brukar vara så positiv, att tvivla på eran kärlek. Men det är just en sån här text som, inte bara fångar ögonen men också hjärtat, och aldrig mer ska jag tvivla på eran kärlek.

2011-01-10 @ 02:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0